Aimée Tambach Servicedesk Engineer

 

Aimée Tambach werkt als Servicedesk Engineer bij ons. Het mooie aan haar carrièrepad is dat zij deze helemaal zelf heeft ingericht met haar Fieldmanager. Aimée heeft namelijk geen IT-achtergrond, maar is afgestudeerd in Farmakunde. Toch is zij al een aantal jaar in ons midden en heeft zij flinke IT-projecten onder handen genomen. Hoe zij hier is gekomen? Dat vertelt zij in dit interview.

Hoe ben je bij PEAK-IT terecht gekomen zonder IT-ervaring?

“Het klinkt misschien wat vreemd, dat ik blanco zonder enige IT-achtergrond bij PEAK-IT aan de slag ben gegaan. Echter heeft PEAK-IT hier een mooie academy voor opgericht. De PEAK-IT Academy is speciaal voor mensen die zich willen laten omscholen richting de IT. Dit leek mij een mooie kans, zeker gezien de banenkans en groeiperspectieven die hier liggen.”

Hoe heb je de PEAK-IT Academy ervaren?

“Heel eerlijk vond ik het heel spannend en had ik het gevoel dat ik voor de leeuwen werd gegooid. De eerste zeven maanden werd ik namelijk direct op een opdracht geplaatst, terwijl ik nog geen kennis of ervaringen had opgedaan. Ik heb me toen wel even afgevraagd of dit ging goed komen. Maar achteraf kijk ik hier heel positief op terug. Mijn eerste zeven maanden bij PEAK-IT zijn een hele rijke tijd geweest. Ik heb echt veel geleerd en flinke stappen gemaakt in deze periode.”

Wat deed je dan bij je eerste opdracht?

“In eerste instantie ging ik aan de slag als vakantievervanger op de servicedesk bij een klant van PEAK-IT. Dit was nog redelijk basic; telefoon aannemen en het incident helder registreren. Al heel snel werd mijn takenpakket uitgebreid en mocht ik passwords resetten, accounts unlocken en werkinstructies schrijven. Binnen twee maanden draaide ik al volledig mee op de servicedesk. Uiteindelijk is mijn functie ook nog uitgebreid met de uitrol en nazorg van een project, waarbij 500 medewerkers in de zorg ondersteund moesten worden bij de transitie naar mobiel werken.”

Hoe heb je de uitrol van het ‘mobiel werken project’ ervaren?

“Dit is een project waar ik nog altijd trots op ben. In slechts een paar maanden heb ik heel Noord-Holland doorgereden om de medewerkers op 15 locaties te voorzien van tablets. De tablets waren al op voorhand volledig geïnstalleerd, maar de nazorg was cruciaal. De gebruikers gingen namelijk over op een nieuwe manier van werken met een nieuw apparaat. Voor sommigen was dat best even wennen. Daarom was het heel belangrijk om hen een goede uitleg te geven over het gebruik van de tablets. De eindgebruikers konden mij ter plekke vragen stellen waar ik ze bij kon helpen. Op deze manier konden de medewerkers real-life uitvinden hoe de tablet werkte, waar ze welke applicaties konden vinden en hoe zij deze applicaties konden gebruiken.”

En wat doe je nu dan?

“Na dit project ben ik bij PEAK-IT op de servicedesk gaan werken en daar zit ik nu nog altijd. Dit bevalt me heel goed. Ik lever eerstelijns skilled support. Ik registreer dus niet alleen incidenten, maar probeer deze ook zoveel mogelijk zelf op te lossen. Dit betekent ook dat het stukje troubleshooten onder mijn taken valt. Alleen als ik er echt niet uitkom, zet ik het incident door naar tweede- of derdelijns support. Daarnaast zit ik ook nog geregeld onsite bij klanten. Deze afwisseling maakt het werk erg leuk. Zo zit ik de ene week ik Naarden bij PEAK-IT, de week erna bij een klant achter de balie en die week erop deels bij PEAK-IT en deels op een skilled servicedesk bij een klant. Daarnaast neem ik ook deel aan verschillende projecten. Dus het takenpakket is ontzettend breed.”

Hoe zie je jouw toekomst?

“Ik wil nog graag richting de proceskant doorgroeien, misschien wel Servicedesk Coördinator. We zullen zien wat de toekomst mij gaat bieden.”

Hoe je zonder IT-achtergrond toch een IT-functie vervult

Ben jij de nieuwe collega van Aimée?

Wil jij ook een vliegende start in jouw IT-carrière? Of wil je juist de volgende stap zetten? Aarzel dan niet langer en solliciteer snel. Een van onze recruiters neemt binnen 48 uur contact met je op en wie weet tot snel!

Technisch Applicatiebeheerder

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Hbo

Tevreden gebruikers van goedlopende applicaties, dat is jouw ultieme doel. De kwaliteit en betrouwbaarheid van applicaties staan bij jou dan ook voorop en is natuurlijk in overeenstemming met de overeengekomen

Senior Systeembeheerder

  • Eindhoven
  • Hbo

Zoek jij een nieuwe technische uitdaging waarbij je jezelf bezighoudt met de IT-omgeving van verschillende (internationale) opdrachtgevers? Zet jij jouw kennis en ervaring graag in om complexe IT-vraagstukken op te

Servicedeskmedewerker

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Mbo

Wil jij graag starten als Servicedeskmedewerker? Heb je net je diploma op zak en ben je geïnteresseerd in het behalen van essentiële IT-certificaten? En wil je door blijven leren in