Clemens de Lange Servicedesk Engineer

 

Sinds november 2017 is Clemens de Lange in ons midden als Servicedesk Engineer op onze afdeling Outsourcing & Projecten. Clemens had eigenlijk geen achtergrond in de IT. Sterker nog, hij was werkzaam in de horeca. Hoe hij dan toch aan de slag is gegaan als Servicedesk Engineer en begeleid hij een IT-transitie? Dat vertelt hij in dit interview.

Hoe ben je bij PEAK-IT gekomen?

“Voorheen was ik werkzaam in de horeca. Maar na een paar jaar had ik hier geen zin meer in en wilde ik iets anders. Mijn schoonzus was toen werkzaam bij PEAK-IT en gaf aan dat hier nog vacatures openstonden. Ik zei toen voor de grap dat ze een gesprek voor mij moest regelen. Vervolgens heeft zij dit echt gedaan. Tijdens het sollicitatiegesprek was er echt sprake van een klik en werd ik ontzettend enthousiast.”

Je had dus absoluut geen IT-achtergrond. Waarom heb je hier dan toch voor gekozen?

“PEAK-IT was op zoek naar mensen met een sociale achtergrond die techniek wilden leren. Thuis heb ik altijd al wel met computers gewerkt en daar wilde ik eigenlijk wel meer mee doen. En dit was en is voor mij de perfecte kans om mij verder te ontwikkelen en ontplooien binnen de IT. Ik moet toegeven dat ik mijzelf in mijn eerste week wel even heb afgevraagd waar ik aan begonnen was. Ik werd namelijk bestookt met allerlei termen waar ik totaal geen weet van had. Ook pakte ik al allerlei incidenten op, waardoor ik wel een beetje voor de leeuwen werd gegooid. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik hierdoor de materie snel eigen heb kunnen maken en nu op leuke en uitdagende projecten kan werken.”

Op welk project ben je het meest trots?

“De IT-transitie op de Servicedesk bij een groot kledingmerk. Hier hebben we de eerstelijns support volledig overgenomen, de overgang naar ServiceNow gerealiseerd, een service portal geïmplementeerd en on-site support verzorgd.”

Wat maakt dit een mooi project voor jou?

“Tijdens dit project was ik volledig in de lead. In eerste instantie was ik de enige Servicedesk Engineer die daar aanwezig was vanuit PEAK-IT. Veel eindgebruikers weten niet eens dat ik extern ben. In slechts tien maanden tijd hebben we gerealiseerd dat alles volledig is geïmplementeerd en up-and-running is. Hierbij hebben we gezorgd voor de documentatie, routing tabellen, knowledge items in ServiceNow, etc. Dit was een pittig project, maar zeker een mooie uitdaging waar ik trots op ben.

Van horeca naar volledige IT-transitie begeleiding

Ben jij de nieuwe collega van Clemens?

Wil jij ook een vliegende start in jouw IT-carrière? Of wil je juist de volgende stap zetten? Aarzel dan niet langer en solliciteer snel. Een van onze recruiters neemt binnen 48 uur contact met je op en wie weet tot snel!

Servicedeskmedewerker

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • mbo

Ben jij het zat om niet serieus genomen te worden als beginnend IT-professional? Beloven alle werkgevers je gouden bergen, maar klopt daar in een gesprek niets van? Vertellen alle recruiters

Ervaren Servicedeskmedewerker

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Mbo

Ben je toe aan een nieuwe IT-uitdagingen, waarbij jij de diepte in gaat bij onze opdrachtgevers? Heb jij je sporen al verdiend op de Servicedesk en houd je wel van

Systeembeheerder

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Mbo

Als Systeembeheerder onderhoud jij de IT-infrastructuur van verschillende klanten van PEAK-IT. Zie jij in één oogopslag een bottleneck in een storagecluster? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wat ga

Senior Helpdeskmedewerker

  • Eindhoven
  • Hbo

Ben je toe aan een nieuwe IT-uitdaging, waarbij jij de diepte ingaat bij onze opdrachtgever in Eindhoven? Heb jij je sporen al verdiend op de Helpdesk en houd je wel