Jeffrey van Dijk Senior Helpdeskmedewerker

 

Jeffrey van Dijk is al enkele jaren in ons midden als Senior Helpdeskmedewerker. Als spin in het web vervult hij geen traditionele Helpdeskmedewerkersfunctie, maar houdt hij zich heel veel bezig met het aansturen van externe partijen. Bovendien denkt hij ook strategisch mee met zijn manager. Hoe dit in de praktijk eruitziet? Dat vertelt Jeffrey in dit interview.

Hoe zien jouw werkzaamheden eruit als Senior Helpdeskmedewerker?

“Binnen de Scholengemeenschap waar ik werk, hebben we een zeer kleine IT-afdeling. Zo werk ik samen met een andere Helpdeskmedewerker, drie IT-assistentes, drie IT-Coördinatoren en een Informatiemanager verdeeld over vier locaties. Daarom ben ik echt een soort spin in het web, waarbij mijn hoofdtaak bestaat uit het aansturen van leveranciers. Juist omdat we een kleine IT-afdeling zijn, werken we veel samen met andere partijen. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat zij zich aan de afgesproken SLA’s houden.”

Je hebt geen traditionele Helpdeskfunctie, hoe vind je dat?

“Heel mooi. Door mijn opgebouwde IT-kennis kan ik goed de leveranciers aansturen en met hen sparren over mogelijke (nieuwe) oplossingen. In deze functie kan ik mij dan ook volledig in de IT storten. Denk hierbij aan het inrichten van netwerken of het bijwerken van de Active Directory. Ik doe dit weliswaar niet zelf, maar ik denk wel na over de oplossingen die de leverancier aanbiedt. Wanneer zij aangeven dat wij bijvoorbeeld geen access point nodig hebben, dan kijk ik of dit klopt, hoe zij tot deze conclusie zijn gekomen en of ik een ander advies heb. Dit koppel ik vervolgens terug aan de Informatiemanager.”

Dus in jouw rol als Senior Helpdeskmedewerker ga je ook strategisch te werk?

“Dat klopt! De Informatiemanager is twee keer per week op dezelfde locatie als ik aanwezig en dan sparren wij over de strategie. Als ik bijvoorbeeld merk dat er geregeld een wifi-storing is, dan overleg ik met de Informatiemanager wat de mogelijkheden zijn om dit op te lossen. De Informatiemanager ontwikkelt de strategieën en ik denk hierin mee. Wanneer wij het bijvoorbeeld over werkplekbeheer hebben, dan denk ik mee in of we de juiste werkplekbeheerder hebben, de juiste leverancier of dat we misschien wel nieuwe computers moeten aanschaffen. Wat we vervolgens beslissen, voer ik uit, test ik en controleer ik. Is dit daadwerkelijk de juiste oplossing? Of kunnen we toch beter voor een andere optie gaan?”

Heb je voor dit strategische stuk bepaalde trainingen of cursussen moeten volgen?

“Nee, die eigenschap had ik al wel in me. Maar via PEAK-IT heb ik wel mijn MTA- en verschillende MCSA-certificeringen behaald. Momenteel ben ik bezig met een Office 365 opleiding en in de toekomst wil ik ook nog een Intune certificaat behalen. Mijn Fieldmanager is ook echt een stimulans hierin. Wanneer het even iets minder gaat met mijn studie, dan tikt zij me niet op mijn vingers. Ze kijkt juist samen met mij hoe we het verder kunnen aanpakken. Ze stelt mij altijd gerust en is heel meelevend en positief.”

Hoe vind je PEAK-IT als werkgever?

“Top! Binnen de detachering voel ik mij heel veilig. Bij een werkgever krijg je steeds minder een vast contract en binnen de detachering heb ik toch een soort vangnet. Als je na een tijdje weggaat bij een opdrachtgever, dan krijg je een leuke nieuwe opdracht. Je hebt dus echt een stukje zekerheid. Wanneer je op gesprek gaat bij een opdrachtgever gaat er een Accountmanager van PEAK-IT met je mee die ook vragen stelt aan de klant. Zo checkt hij of alles al wel geregeld is voordat je aan de slag gaat. Ik heb het weleens meegemaakt dat de opdrachtgever mijn komst nog niet had voorbereid. De Accountmanager regelde dit voor mij, waardoor ik een prettige werkplek had. PEAK-IT denkt echt met je mee op het gebied van je werkplek en je professionele ontwikkeling.”

Hoe je als Senior Helpdeskmedewerker een strategische rol vervult

Ben jij de nieuwe collega van Jeffrey?

Wil jij ook een vliegende start in jouw IT-carrière? Of wil je juist de volgende stap zetten? Aarzel dan niet langer en solliciteer snel. Een van onze recruiters neemt binnen 48 uur contact met je op en wie weet tot snel!

Servicedeskmedewerker

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • mbo

Ben jij het zat om niet serieus genomen te worden als beginnend IT-professional? Beloven alle werkgevers je gouden bergen, maar klopt daar in een gesprek niets van? Vertellen alle recruiters

Systeembeheerder

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Mbo

Als Systeembeheerder onderhoud jij de IT-infrastructuur van verschillende klanten van PEAK-IT. Zie jij in één oogopslag een bottleneck in een storagecluster? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wat ga

Senior Servicedeskmedewerker

  • Naarden
  • Mbo

Heb jij passie voor IT? Ben jij klantgericht en haal jij voldoening uit het ondersteunen van eindgebruikers? Kan jij als geen ander een issue opspeuren en vervolgens oplossen? Dan ben