Bas Leijh Proces Coördinator

 

In de IT-wereld volgen veranderingen elkaar in een rap tempo op. Iedere organisatie wil zo snel mogelijk inspelen op de nieuwe trends en ontwikkelingen. Wat hierbij nog vaak over het hoofd wordt gezien, zijn alle processen die hiermee gepaard gaan. Iedere kleine aanpassing zorgt namelijk voor veranderingen op vele verschillende aspecten, zowel op de infrastructuur als in de bedrijfs- en werkprocessen. Bedrijven staan hier vaak niet bij stil, maar daar helpen wij onze outsourcingsklanten een handje bij. Bas Leijh is een van onze Proces Coördinatoren en zorgt er niet alleen voor dat de operationele ITIL-processen bij klanten soepel verlopen, maar ook geoptimaliseerd worden. De grote vraag: hoe is zijn carrière bij ons begonnen? En wat vind hij van onze organisatie? We hebben Bas het hemd van het lijf gevraagd.

Hoe ben je bij PEAK-IT terecht gekomen?

“Voorheen was ik werkzaam in de hospitality industry. Dit was leuk, maar ik was toch toe aan iets nieuws. Daarom heb ik gesolliciteerd op de vacature voor Accountmanager. Eigenlijk had ik weinig ervaring voor deze functie, maar ik mocht toch op gesprek komen. Het eerste gesprek was met de Sales Manager van Regio Zuid. Er stond in principe driekwartier gepland, maar het werd uiteindelijk twee uur. Het was een heel prettig en gezellig gesprek. De klik was er direct en mijn gesprekspartner gaf mij het gevoel dat ik bij deze club thuishoor. En ondanks het feit dat ik weinig ervaring had, kreeg ik toch de kans om aan de slag te gaan in deze rol.”

Wacht even, jij was Accountmanager? Hoe ben je dan in de rol van Proces Coördinator gerold?

“Haha, dat klopt. De eerste twee jaar ben ik Accountmanager geweest. Ik wilde graag doorgroeien binnen Sales, maar daar was helaas geen functie vrij. Ondertussen heb ik ook tijdens de lunch gesprekken gehad met de Manager Operations. Toen hij hoorde dat ik graag wilde doorgroeien, zag hij de mogelijkheid om de openstaande functie van Proces Coördinator op te vullen. Dit zag ik zelf ook wel zitten, want ik vind de adviesrol naar klanten toe erg mooi. Dit kan ik nu nog steeds vervullen, maar dan met meer diepgang op de IT-processen bij een klant. Deze overstap van sales naar IT bewijst maar weer dat bij PEAK-IT niks te gek is en alles kan. Zolang je zelf maar wilt.”

Wanneer is een werkdag voor jou geslaagd?

“Als ik ’s ochtends de auto instap, heb ik nog geen idee wat de dag mij gaat brengen. Ik kan wel een hele planning maken, maar geen dag is hetzelfde. Dat is ook echt het mooie aan mijn functie. Ik ben de spin in het web tussen onze interne organisatie en mijn klanten. Escalaties en incidenten kunnen uit het niets voorkomen en daar moet je op acteren. Een dag is voor mij dan ook geslaagd als ik de processen bij mijn klanten juist hebt gecoördineerd en de operatie draait zonder dat er teveel issues zijn voorgevallen. Daarnaast geeft het me een goed gevoel wanneer ik de processen en werkzaamheden bij klanten, samen met de klant, optimaliseer. Daar word niet alleen ik blij van, maar de klant ook.”

Wat maakt PEAK-IT voor jou een bijzondere werkgever?

“Het is een grote organisatie, maar dat is niet wat ze uitstralen. Wat vaak het risico is met grote organisaties, is dat er allerlei interne processen ontstaan en het bureaucratisch wordt. Dit is bij PEAK-IT echt niet het geval. Het management heeft de daadkracht weten te behouden en het blijft een heel persoonlijk bedrijf. Er heerst een prettige sfeer, waarin direct, open en eerlijk wordt gecommuniceerd. Je hoeft hier geen blad voor je mond te nemen. Denk je dat iets anders kan? Dan kun je dat gewoon aangeven. Er wordt bij PEAK-IT echt naar je geluisterd en dat geeft medewerkers ook vertrouwen.”

En wat is nu eigenlijk jouw favoriete moment bij PEAK-IT?

“Heel eerlijk ben ik met m’n neus in de boter gevallen toen ik startte. PEAK-IT bestond namelijk tien jaar. Na drie maanden gingen we met het hele team naar Malta. Dit was echt een groot feest en zo’n gave ervaring dat ik het nooit meer zal vergeten. Bovendien is dit ook wel echt iets wat de organisatie kenmerkt hoor. PEAK-IT staat voor hard werken, maar ook zeker voor gezelligheid. Lachen op de werkvloer is ook echt belangrijk en daar sta ik volkomen achter. Daarom organiseer ik twee keer per jaar de LAN Party voor collega’s. We spelen dan een heel weekend lang classis games als BattleField en Call of Duty. Het is altijd een groot feest.”

Van Accountmanager Naar Proces Coördinator

Ben jij de nieuwe collega van Bas?

Wil jij ook een vliegende start in jouw IT-carrière? Of wil je juist de volgende stap zetten? Aarzel dan niet langer en solliciteer snel. Een van onze recruiters neemt binnen 48 uur contact met je op en wie weet tot snel!

Werkplekbeheerder

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Mbo

Jouw hart als Werkplekbeheerder gaat sneller kloppen van het beheren van hard- en software. Jij haalt alles uit de kast voor een tevreden eindgebruiker en lost problemen razendsnel op. Bij

Senior Servicedeskmedewerker

  • Amsterdam +9
    • Arnhem
    • Breda
    • Den Bosch
    • Den Haag
    • Eindhoven
    • Leiden
    • Rotterdam
    • Tilburg
    • Utrecht
  • Mbo

Als Senior Servicedeskmedewerker kun jij de diepte in bij onze opdrachtgevers. Je hebt je sporen al verdiend met of zonder certificaten, schiet niet snel in de stress en bent breed