11 mei 2017 Maarten Cobelens
Niet zelden wordt de IT-afdeling als interne dienstverlener gezien, waarbij ook Service Level Agreements (SLA’s) worden afgesloten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een voorstander van het maken van afspraken over de te verlenen service aan collega’s. Maar de IT-afdeling is tegenwoordig zoveel m ...
De nieuwe rol van IT: van vraagbaak naar strategisch partner
10 mei 2017 Jeffrey Pieters
De afgelopen drie jaar stonden voor mij in het teken van de servicedesk. Inmiddels zijn veel van onze processen gestroomlijnd en geautomatiseerd in een allesomvattend Service Management Systeem. Voor PEAK-IT heb ik samen met mijn team hard gewerkt om ieder type service request zorgvuldig te omschrij ...
Goede coördinatie maakt de organisatie wendbaar
13 maart 2017 Jeffrey Pieters
Ruim 90% van de door ons onderzochte Nederlandse organisaties heeft haar servicedesk volgens één of meerdere ITIL-processen ingericht. Het stemt mij positief dat zoveel organisaties waarde zien in standaardisering en dat ze processen zo inrichten dat deze meetbaar worden. Ook wij richten onze serv ...
In 5 stappen op weg naar efficiënt samenwerken
15 februari 2017 Ria Yetsenga
De IT-afdeling is vaak degene die medewerkers vertelt dat zij een bepaalde tool niet kunnen of mogen gebruiken. De afdeling wordt hierdoor vaak gezien als een belemmering of een obstakel. Onterecht natuurlijk, de IT-afdeling is juist onmisbaar en behaalt vele successen. Alles valt of staat met commu ...
Creëer begrip voor IT door uitleg te geven
2 februari 2017 Fred van Slooten
Technologische innovaties als virtualisatie, de Cloud, mobility of big data analyse in oplossingen als Hadoop hebben grote impact op organisaties. Mits deze innovaties worden gedragen door de IT-afdeling natuurlijk, want zonder hun steun gebeurt er niets. In een ideale situatie is IT door de hele or ...
Transformeren naar een innovatie-gedreven organisatie