13 maart 2017 Jeffrey Pieters
Ruim 90% van de door ons onderzochte Nederlandse organisaties heeft haar servicedesk volgens één of meerdere ITIL-processen ingericht. Het stemt mij positief dat zoveel organisaties waarde zien in standaardisering en dat ze processen zo inrichten dat deze meetbaar worden. Ook wij richten onze serv ...
In 5 stappen op weg naar efficiënt samenwerken
15 februari 2017 Ria Yetsenga
De IT-afdeling is vaak degene die medewerkers vertelt dat zij een bepaalde tool niet kunnen of mogen gebruiken. De afdeling wordt hierdoor vaak gezien als een belemmering of een obstakel. Onterecht natuurlijk, de IT-afdeling is juist onmisbaar en behaalt vele successen. Alles valt of staat met commu ...
Creëer begrip voor IT door uitleg te geven
2 februari 2017 Fred van Slooten
Technologische innovaties als virtualisatie, de Cloud, mobility of big data analyse in oplossingen als Hadoop hebben grote impact op organisaties. Mits deze innovaties worden gedragen door de IT-afdeling natuurlijk, want zonder hun steun gebeurt er niets. In een ideale situatie is IT door de hele or ...
Transformeren naar een innovatie-gedreven organisatie
23 januari 2017 Marco Batist
Sturen op resultaat is geen wetenschap, maar je moet wel weten welke middelen je kunt inzetten om goede resultaten te behalen. Daar is allerlei tooling voor beschikbaar die, als deze op de juiste manier wordt gebruikt, voldoende inzicht biedt en de regie-organisatie naar een hoger plan kan tillen. D ...
Investeren in het juiste gereedschap geeft grip op informatie
20 januari 2017 Mariska Dalmulder
De IT organisatie omschrijft alle producten en diensten die zij leveren aan de organisatie in een Producten- en Dienstencatalogus (PDC). In deze blog richt ik mij op de producten die de servicedesk ondersteunt, maar een PDC kan ook producten en diensten bevatten van heel andere afdelingen, denk aan ...
Digitale catalogus als communicatiemiddel