6 februari 2017 PEAK-IT
Flexmarkt, 3 februari 2017 – Wat heeft een flexonderneming zó goed gedaan voor een inlener dat collegaflexondernemers daar wat van kunnen leren? Dat is in een notendop de opzet van de rubriek Best Practice. In deze editie aandacht voor de samenwerking tussen hostingprovider LeaseWeb en ICT- ...
PEAK-IT vinkt niet af maar stelt vragen
10 januari 2017 PEAK-IT
Heeft de IT-afdeling last van een imagoprobleem? In veel gevallen wordt de afdeling vooral gezien als een kostenpost. U en wij weten dat dit niet zo is: immers zonder IT geen business. IT kan daadwerkelijk winst opleveren. Bijvoorbeeld door middel van slimme tooling en de juiste ondersteuning aan de ...
De IT-afdeling: van kostenpost naar business enabler
9 januari 2017 PEAK-IT
Een organisatie die afhankelijk is van haar IT, moet het beheer daarvan goed organiseren om de beschikbaarheid te waarborgen. Keep the lights on: eindgebruikers verwachten dat de apparaten en applicaties die zij gebruiken werken, en het is aan de IT-manager om te zorgen voor permanente beschikbaarhe ...
Succesvolle optimalisatie vereist visie, daadkracht en kennis
5 januari 2017 PEAK-IT
IT wordt vaak gezien als iets dat het ‘gewoon’ doet. Eindgebruikers werken met mooie applicaties en software, maar realiseren zich slechts zelden dat hier in veel gevallen een complexe infrastructuur achter schuil gaat. Deze backend blijft verborgen, waardoor de organisatie vaak geen idee heeft ...
Van IT-loket naar geïntegreerde innovatiepartner die de business ondersteunt
22 december 2016 PEAK-IT
Controle over de werkzaamheden van de servicedesk begint met de juiste cijfers. Door te meten hoeveel meldingen er zijn, op welke tijdstippen deze meldingen binnenkomen en door vervolgens te analyseren hoe groot het oplossend vermogen van de servicedesk is, kan beter ingespeeld worden op de behoefte ...
De servicedesk als bron van informatie