13 maart 2017 PEAK-IT
Tijd is een relatief begrip, ook op de servicedesk. Eindgebruikers verwachten direct antwoord op een dringende vraag en laten we eerlijk zijn, vandaag de dag lijkt iedere vraag dringend. Maar wanneer duurt iets lang en wanneer lijkt iets lang te duren? Eindgebruikers zijn in de loop der jaren steeds ...
Zonder soft skills geen regie
13 maart 2017 PEAK-IT
Voor IT-afdelingen geldt meer dan ooit dat er veel op hen af komt. De business digitaliseert en moet daarin begeleid worden, er zijn vraagstukken over bijvoorbeeld outsourcing of co-sourcing en de servicedesk speelt in dit alles een spilfunctie. IT Managers, Servicedesk Managers en hun teams moeten ...
De juiste IT of Servicedesk Manager maakt het verschil
6 februari 2017 PEAK-IT
Flexmarkt, 3 februari 2017 – Wat heeft een flexonderneming zó goed gedaan voor een inlener dat collegaflexondernemers daar wat van kunnen leren? Dat is in een notendop de opzet van de rubriek Best Practice. In deze editie aandacht voor de samenwerking tussen hostingprovider LeaseWeb en ICT- ...
PEAK-IT vinkt niet af maar stelt vragen
10 januari 2017 PEAK-IT
Heeft de IT-afdeling last van een imagoprobleem? In veel gevallen wordt de afdeling vooral gezien als een kostenpost. U en wij weten dat dit niet zo is: immers zonder IT geen business. IT kan daadwerkelijk winst opleveren. Bijvoorbeeld door middel van slimme tooling en de juiste ondersteuning aan de ...
De IT-afdeling: van kostenpost naar business enabler
9 januari 2017 PEAK-IT
Een organisatie die afhankelijk is van haar IT, moet het beheer daarvan goed organiseren om de beschikbaarheid te waarborgen. Keep the lights on: eindgebruikers verwachten dat de apparaten en applicaties die zij gebruiken werken, en het is aan de IT-manager om te zorgen voor permanente beschikbaarhe ...
Succesvolle optimalisatie vereist visie, daadkracht en kennis