Uitrol Office 365 bij Woonzorg Nederland

 

Woonzorg Nederland, landelijke woningcorporatie gespecialiseerd in seniorenwoningen, stond aan de vooravond van de uitrol van Office 365 voor al hun locaties. Deze migratie brengt behoorlijk wat uitdagingen met zich mee, waarvan de eindgebruikers geen last mogen ervaren. Folkert de Gans, Teamleider Operations ICT, vertelt meer over de uitdagingen waar hij voor kwam te staan en hoe dit is opgelost.

Capaciteitstekort bij migratie Office 365

“Bij Woonzorg Nederland besloten we om te migreren naar Office 365. Dit bracht een behoorlijke uitdaging met zich mee, omdat de adoptie en uitrol zo soepel en efficiënt mogelijk moest gebeuren, zodat de eindgebruikers die werkzaam zijn verspreid over onze complexen in heel Nederland hier géén problemen bij zouden ondervinden. Aangezien wij een landelijke organisatie zijn, was het dan ook noodzakelijk dat onze IT-medewerkers door heel Nederland op locatie de begeleiding verzorgden. Hierbij werden de eindgebruikers ondersteunt en getraind in het gebruik van de nieuwe applicaties, processen en systemen. Dit zou tot een enorme piek in de benodigde capaciteit op de IT-afdeling leiden. Woonzorg Nederland had daarom IT-collega’s nodig die de dagelijkse werkzaamheden konden opvangen. Op die manier waren onze eigen medewerkers in staat om het land in te trekken, terwijl we de vaste dienstverlening op peil konden houden. Om deze reden zijn wij op zoek gegaan naar een partner.”

IT-medewerkers passend bij team

“In het verleden hebben we al contact gehad met PEAK-IT voor enkele projecten. Bij de migratie naar Office365 begreep onze accountmanager direct onze behoefte en kon daar goed op inspelen met de juiste medewerkers, die naast de juiste kennis ook makkelijk in ons team zouden passen. Daarnaast waren de medewerkers snel beschikbaar. Zo werden wij versterkt met drie Helpdeskmedewerkers en een Systeembeheerder. Omdat de samenwerking binnen het project zo waardevol voor ons was hebben we besloten de Systeembeheerder langer aan te houden om te helpen bij het wegwerken van onze werkvoorraad. De Systeembeheerder ontzorgt ons flink op de IT-afdeling. Zo ondersteunt hij de Helpdeskmedewerkers en andere Systeembeheerders op het gebied van installatie, storingen op servers en migraties. Tevens bezoekt hij onze kantoren om ook onsite ondersteuning te bieden aan eindgebruikers. Dit varieert van tablet- tot printproblemen en telefonie-installaties.”

IT-dienstverlening naar een hoger niveau

“Na de uitrol van Office 365 weet PEAK-IT nog altijd op de juist manier in te spelen op onze wensen. Wanneer onze medewerkers op verschillende projecten bezig zijn, hebben wij te allen tijde genoeg bemanning beschikbaar door het snel en adequaat handelen van onze accountmanager. Zij weet een goede inschatting te maken van zaken die onze organisatie op dat moment nodig heeft. Denk hierbij aan het aantal medewerkers, welke medewerkers en de benodigde kennis voor projecten. De collega’s vanuit PEAK-IT worden ook altijd volledig geaccepteerd en opgenomen binnen het Woonzorgteam. Niet alleen binnen het IT-team, maar ook door de gehele organisatie. De inzet van de PEAK-IT collega’s betekent voor ons namelijk dat we de kwaliteit van de IT-dienstverlening naar een hoger niveau kunnen tillen.

Over Woonzorg Nederland

Woonzorg Nederland is de grootste landelijke woningcorporatie voor senioren. De organisatie ziet het als hun maatschappelijke plicht om de seniorenhuisvesting in Nederland op een hoger plan te tillen. Zij doen dat samen met partners in wonen, zorg en dienstverlening. En vanuit een duidelijke visie op hoe ouderen nu en in de toekomst willen wonen. Woonzorg Nederland bezit 29.000 zelfstandige huurwoningen en 12.500 wooneenheden in gebouwen die zorginstellingen huren.

Uitrol Office 365 bij Woonzorg Nederland

Loop jij tegen uitdagingen aan bij de uitrol van een migratieproject?

Of heb je andere uitdagingen op de Servicedesk waar je graag eens over wilt sparren? Neem dan contact op en een van onze Accountmanager neemt binnen 48 uur contact met je op! Neem contact op