Een versnelde transitie op de Servicedesk realiseren

 

Michael Lek, Transitiemanager Servicedesk, en Brenda Verhagen, Teamleider IT Servicedesk, zetten Deta+ in om de transitie op de Servicedesk van Louwman ICT Services te versnellen.

Op zoek naar ervaren Servicedeskmedewerkers

“Voorheen werd onze Servicedesk elders geoutsourcet, maar wegens strategische overwegingen hebben we besloten om de Servicedesk toch weer in eigen beheer te nemen. We wilden deze transitiefase zo kort mogelijk houden, maar natuurlijk is een big bang niet realistisch. Zeker in de huidige arbeidsmarkt is het lastig om snel ervaren IT-professionals aan te trekken. Zodoende hebben we bij PEAK-IT aan de bel getrokken. Zij hebben ons geholpen om een versnelde opschaling op de Servicedesk mogelijk te maken met ervaren Servicedeskmedewerkers. Dit leverde goede en snelle resultaten op!”

Geen cv-schuiver, maar partner die meedenkt

“Momenteel hebben wij drie professionals van PEAK-IT op onze Servicedesk die hun werk naar volle tevredenheid uitvoeren. Naast het aanleveren van de juiste medewerkers is PEAK-IT ook een ware partner die helpt en meedenkt in onze case, processen en toekomstbeeld. Zo heeft onze Accountmanager van PEAK-IT, Marion Storre, direct geacteerd op onze doelstelling om de transitieperiode zo kort mogelijk te houden. Hierbij heeft zij een Senior Servicedeskmedewerker bij ons voorgesteld, die al eerder bij ons gedetacheerd was via PEAK-IT. Deze professional kende alle ins en outs al van onze infrastructuur, waardoor hij de andere professionals van PEAK-IT ook snel wegwijs heeft kunnen maken. Dat scheelt tijd en geld!”

Verbeterde interne efficiency en verhoogde eindgebruikerstevredenheid

“Het kost tijd om de infrastructurele zaken op orde te krijgen bij een transitie, wat een nadelig effect kan hebben op de eindgebruikerstevredenheid. Met de juiste mensen kun je deze uitdaging ombuigen naar een succes. Zo merken wij dat de eindgebruikerstevredenheid is verhoogd. Er is een stijgende lijn zichtbaar in de feedback na opgeloste incidenten. Daarnaast hebben we een verbeterde interne efficiency gerealiseerd. Zo zijn we in staat om tickets snel en efficiënt af te handelen, wat uiteindelijk in de processen een positieve uitkomst zal hebben.”

Over Louwman ICT Services

Louwman ICT Services beheert de IT-infrastructuur en het SAP-landschap van de bedrijven binnen Louwman Group. Louwman Group is een 100% familiebedrijf, opgericht in 1923 en is een van de grootste automotive bedrijven in Europa. De organisatie is importeur voor de merken Toyota, Suzuki, Lexus en Morgan. Naast dit importeurschap voert Louwman Group ook de merken Mercedes-Benz, Peugeot, Mazda, Mitsubishi, Smart, Fuso, TVR, McLaren en Maserati. De groep biedt zowel personenwagens als bedrijfswagens aan in de consumenten- en de zakelijke markt.

Louwman Group is actief op het gebied van financial services, autoaanpassingen, schadeherstel, onderdelen, vastgoed, logistiek en is een aanzienlijke speler in zorghulpmiddelen in Nederland. Auto.nl, Driven en WeGo zijn innovatieve bedrijven waarmee Louwman Group een toonaangevende positie inneemt in mobiliteit. Er werken ca. 3.000 medewerkers bij Louwman Group, verdeeld over 25 bedrijven in 4 landen. “Passie om mensen te bewegen” is de drijfveer van de groep.

Een versnelde transitie op de Servicedesk realiseren

Wil jij een versnelde transitie op de Servicedesk realiseren?

Of heb je andere IT-uitdagingen waar je graag eens over wilt sparren? Neem dan contact op en een van onze Accountmanager neemt binnen 48 uur contact met je op! Neem contact op