ICT Support

In de huidige tijd is ICT een integraal onderdeel van de bedrijfsprocessen. Dit geldt voor alle denkbare branches, van de zorg aan cliënten tot de warmte in uw huis. Uw medewerkers moeten kunnen blijven werken met de ICT Infrastructuur. ICT support aan uw eindgebruikers is daarom van cruciaal belang voor de voortgang van uw bedrijfsprocessen.

PEAK-IT heeft een eigen ISO gecertificeerde Servicedesk gevestigd in Naarden en Rijswijk, die ruim 20.000 users ondersteunt. Deze volledig geoutilleerde Servicedesk bestaat uit een team van ervaren professionals. Deze professionals worden naast hun technische kennis, geselecteerd en getraind op communicatieve vaardigheden, waarbij eindgebruikerstevredenheid centraal staat. Onze Servicedesk diensten zijn opgebouwd uit call dispatch, 1ste lijns support , 2de lijns support en 3de lijns support.

PEAK-IT heeft een eigen ITIL Blueprint ontwikkeld en biedt in dit kader verschillende diensten en oplossingen die zelfstandig of gecombineerd de ICT support naar uw eindgebruikers kunnen verzorgen. In onze filosofie van support staat de eindgebruiker centraal: de diensten en communicatiestromen staan in dienst van een tevreden eindgebruiker.

1ste Lijn ICT Support

Medewerkers zijn de belangrijkste ‘assets’ van een organisatie. Zonder medewerkers zijn er geen diensten of producten, kunnen scholen niet onderwijzen, kunnen warmtebedrijven geen warmte leveren en kunnen handelsbedrijven geen goederen leveren. Kortom: zonder medewerkers kunnen organisaties niet bestaan. Tegelijkertijd kunnen medewerkers tegenwoordig niet meer zonder ICT. ICT is het middel voor productiviteit geworden. Daarom is ICT ondersteuning van de medewerker cruciaal voor de productiviteit. Dit maakt de Servicedesk en de 1ste lijn support misschien wel tot de belangrijkste ICT rol die er is.

De 1ste lijn support is het visitekaartje van de ICT afdeling. Juist daarom moeten deze ICT support engineers, naast de juiste technische kennis, vooral ook begrijpen wat er binnen uw organisatie en bij uw medewerkers gebeurt. De PEAK-IT Servicedesk is op deze kwaliteiten gebouwd en biedt daarbij een hoog oplossend vermogen tot ruim 80%, zodat uw medewerker snel weer verder kan met zijn/haar werkzaamheden.

De PEAK-IT Servicedesk werkt met meerdere Key Performance Indicators (KPI), waarbij de belangrijkste Eindgebruikerstevredenheid is. ICT is namelijk een middel om je werk beter te doen en niet om je werk te frustreren.

Call Dispatch

U wilt uw eindgebruikers een Single Point of Contact bieden voor alle ICT gerelateerde vragen. Naast ondersteuning met oplossend vermogen is bereikbaarheid misschien wel het belangrijkste deel. Indien een onderdeel van de ICT niet werkt zoals gehoopt en verwacht, is het prettig om een verzoek bij een ICT business partner te kunnen neerleggen. Iemand die begrijpt hoe vervelend het is, wat de impact is, en die zorgt dat de juiste specialist snel kan helpen. PEAK-IT heeft als ICT business partner jarenlange ervaring met het ondersteunen van eindgebruikers in meerdere vormen. Daarom weten wij kwaliteit en snelheid van handelen te combineren. Zo worden vragen en verzoeken van eindgebruikers direct bij de juiste specialisten neergelegd, waardoor eindgebruikers snel weer verder kunnen met hun eigen werk.

Voor meer informatie over wat PEAK-IT voor u en uw organisatie kan betekenen op het gebied van ICT support of Call Dispatch, neem contact op via 088-1304500 of via het contactformulier.