Servicedesk Benchmark

Wilt u dat een onafhankelijke ICT Business Partner uw ICT support omgeving beoordeelt, en aandachts- en verbeterpunten in kaart brengt door middel van een benchmark? PEAK-IT heeft veel ervaring met het leveren van support aan een verscheidenheid van organisaties. Tevens adviseren wij regelmatig organisaties over de inrichting van hun support-afdeling. Hierbij kijken wij over de drie samenhangende assen: People, Process en Technology.

DIt kan uit verschillende onderdelen bestaan:

Online Servicedesk Benchmark

Wilt u weten hoe uw servicedesk presteert t.o.v. servicedesk’en in vergelijkbare organisaties?
Met onze online servicedesk benchmark krijgt u van uw accountmanager een rapport waardoor u inzicht krijgt in de prestaties van uw servicedesk in vergelijking met vier referentiegroepen.

On-site Servicedesk Benchmark

Wilt u meer verdieping in hoe uw servicedesk presteert t.o.v. vergelijkbare organisaties?
Met onze on-site servicedesk benchmark krijgt u d.m.v. interviews, een site-survey en een uitgebreide analyse van uw servicedeskdata een uitgebreid inzicht in uw servicedesk prestaties in relatie tot vier referentiegroepen

Advies traject Servicedesk

Wilt u een onderbouwd adviesrapport met bevindingen en aanbevelingen?
Bij dit advies traject doet PEAK-IT onderzoek op uw locatie. Door middel van interviews, een site survey en data analyse brengen wij uw servicedesk organisatie in kaart. Hierbij wordt gekeken over de drie samenhangende assen: People, Proces en Technology. U ontvangt een adviesrapport waarmee u direct aan de slag kunt.

Implementatie optimalisatie traject 

Wilt u (extra) ondersteuning in de implementatie van de uitkomsten van het advies traject?
In het optimalisatie traject servicedesk ondersteunen wij u bij het invoeren van de aanbevelingen uit het advies traject. Dit kan op verschillende manieren afhankelijk van de wensen. Door bijvoorbeeld coaching van uw medewerkers, het projectmanagement van de implementatie.

Continuïteit optimalisatie traject 

Wilt u continuïteit en/of verbetering in uw Servicedesk performance behouden?
Door middel van coaching van het servicedeskteam, kwaliteitscontroles en monitoren van verbeteracties zorgen we dat de servicedesk performance van een hoog niveau is en blijft. Dit is een continu proces waarbij we in onderlinge afstemming werken aan een doorlopende verbetering van uw servicedesk.

Download hier enkele voorbeelden uit een PEAK-IT benchmark rapport of download het PEAK-IT e-book De Moderne Servicedesk waarin we aan de hand van o.a. data uit deze benchmarks onze visie geven op de servicedesk van de toekomst.

Wilt u meer informatie over één van deze mogelijkheden? Neem contact met ons op via 088-130 4500 of via het contactformulier.