Co-sourcing

Co-sourcing: een flexibele oplossing.

Moet er binnen uw organisatie meer met minder mensen gebeuren? Wilt u uw KPI’s, zoals telefonische bereikbaarheid, verhogen? Moet uw Servicedesk efficiënter worden ingericht? Wilt u geen zorgen meer over de planning en roostering van medewerkers? Of heeft u wel eens last van ziekteverzuim van medewerkers?

Dan is co-sourcing wellicht de juiste oplossing. Co-sourcing is flexibel en daardoor aanpasbaar aan uw specifieke omstandigheden. Het doel: zorgdragen voor de optimale bezetting van uw Servicedesk, zodat continuïteit en kwaliteit gewaarborgd blijven.

Hoe werkt co-sourcing in de praktijk?

Onze verantwoordelijkheid begint bij het bepalen van de benodigde capaciteit. Om de juiste bezetting te garanderen, maken wij een analyse van uw huidige situatie, waarin onder andere elementen als pieken en dalen in het call aanbod worden meegenomen.

Co-sourcing kan van toepassing zijn op uw gehele desk, maar ook op het flexibele gedeelte daarvan. PEAK-IT vindt het belangrijk dat er een team ontstaat op uw Servicedesk – onze medewerkers worden uw medewerkers. Onze professionals worden dan ook uitvoerig getraind en ingewerkt. Kennisdeling en –borging zijn cruciaal, omdat dit rendeert in meer oplossend vermogen. Daarnaast zorgt een goede samenwerking voor een efficiëntere verwerking van meldingen en dus een hogere klanttevredenheid.

Bij co-sourcing is het onze verantwoordelijkheid dat u altijd over voldoende bezetting beschikt. Om dit te garanderen, werken wij met een back-up oplossing. Onze medewerkers werken op roulatiebasis op de Servicedesk, waarbij één of meerdere medewerkers (afhankelijk van de grootte van uw desk) in de back-up zitten. Natuurlijk betaalt u alleen voor de medewerkers die zijn ingezet, dus niet voor de medewerker(s) die in de back-up zitten.

Op het moment dat een van uw medewerkers gepland of ongepland afwezig is, neemt de back-up medewerker deze positie over. Back-up medewerkers kunnen ook bij drukte (door bijvoorbeeld een project) worden opgeschaald.

Wat zijn de voordelen van co-sourcing op uw Servicedesk?

  • Het opvangen van de onderbezetting
  • Flexibel: opschalen en terugschroeven van ondersteuning
  • Intensieve IT-projecten kunnen uitgevoerd worden zonder effect op de bereikbaarheid
  • Continuïteit van uw desk is 100% gegarandeerd
  • Back-up pool volledig ingewerkt en inzetbaar, dus altijd voldoende capaciteit
  • Planning en roostering kunnen door PEAK-IT geregeld worden (optioneel)

Kortom: door de inzet van co-sourcing wordt u volledig ontzorgd.

Ervaring in co-sourcing

PEAK-IT is een ervaren partner op het gebied van oplossingen voor bezettingsvraagstukken en borging van continuïteit. Een oplossing als co-sourcing, waarbij we intensief met u samenwerken, garandeert continuïteit en kwaliteit op de Servicedesk; uw ICT frontoffice. Hierdoor heeft u tijd en ruimte om zich te richten op andere zaken binnen uw organisatie en team en blijft ICT een ‘business enabler’.

Klantervaringen

Bent u benieuwd naar de ervaring van onze klanten met co-sourcing? Lees dan hier de referentiecases van Tata Steel en SGS. Of kijk op onze referentiepagina voor meer referenties.

Wilt u meer informatie over co-sourcing? Neem contact op via 088-1304500 of via het contactformulier.